توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

محمود طیبی
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

محمود طیبی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: احمد
  • محل شهادت: شلمچه (عمليات كربلاى 5)
  • سال تولد: 1344
  • محل تولد: روستاى نفت سفيد شهرستان رامهرمز
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: مهندسی
  • رشته: مهندسی مکانیک سیالات

زندگي نامه دانشجوى شهيد محمود طيبى

 

محمود در خرداد ماه سال 1344 در روستاى محروم نفت سفيد شهرستان رامهرمز ديده به جهان گشود. خانواده محمود براى امرار معاش مجبور به مهاجرت به اهواز شدند. محمود دوره ابتدايى خود را در مدرسه فروغى اهواز سپرى نمود. وى هميشه به خاطر هوش فوق العاده و درس خوبش مورد تشويق مسئولين مدرسه قرار مى‏گرفت. از كلاس سوم ابتدايى توسط پدر با مكتب قرآن اهواز آشنا شد و به قرآن و عمل به آن روى آورد. دوره راهنمايى را در مدرسه ماندانا (شهيد سالارى فعلى) گذراند و همواره در طول دوران تحصيل از شاگردان ممتاز مدرسه به شمار مى‏آمد.

سال 1357 كه انقلاب مردم ايران به پيروزى رسيد محمود در كلاس دوم راهنمايى مشغول به تحصيل بود. همزمان با حمله عراق به ايران، محمود كه با نمره خوبى در امتحان ورودى هنرستان صنعتى اهواز قبول شد، مشغول به تحصيل شد. با شروع جنگ، محمود نيز به سوى ميدان نبرد شتافت. در جبهه درس هم مى‏خواند و به ديگر برادران رزمنده كمك مى‏كرد.

اولين  بار در دى ماه سال 1359 در عمليات چريكى سوسنگرد شركت كرد. در دوره 4 ساله متوسطه علاوه بر فعاليت در انجمن اسلامى مدرسه، درس هايش را به خوبى مى‏خواند و نمرات عالى كسب مى‏نمود و همچنين كلاس قرآن براى دانش‏آموزان ارائه مى‏كرد. هنگام درس خواندن در هنرستان در مسابقات قرآنى استان شركت كرد و مقام اول را كسب نمود. در يكى از مسابقات قرآن كه مقام آورده بود، به ايشان يك دوره كامل تفسير الميزان هديه كردند و ايشان اين كتب را به مسجد اهداء نمود.

وى در عمليات متعددى شركت نمود از جمله: بيت المقدس، طريق القدس، والفجر مقدماتى، رمضان و همچنين والفجر 4. در عمليات رمضان از ناحيه كتف مجروح شد و دستش از كار افتاد.

با شركت در كنكور سراسرى در سال 1362 در رشته مهندسى مكانيك دانشگاه مشهد پذيرفته شد. شش ماه اول دانشگاه را مرخصى گرفت و عازم جبهه شد. برادرش وحيد به عنوان مسئول دسته بود و محمود با وحيد در جبهه بود كه وحيد در همين سال شهيد شد. بعد از شهادت برادر به اصرار خانواده دوباره به تحصيل مشغول شد ولى باز دوباره از طريق دانشگاه به جبهه اعزام شد.

محمود در دانشگاه جزء افراد فعّال انجمن اسلامى بود و براى دانشجويان كلاس قرآن برگزار مى‏كرد. در مسابقات استانى قرآن در سال 1364 مقام چهارم را كسب نمود.

وی در سال 1365 نيز دوباره به جبهه رفت و در عمليات كربلاى 5 شركت نمود و بر اثر اصابت گلوله توپ به ماشين، به شهادت رسید.

 

خواندن 592 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 فروردين 1394 ساعت 13:59
  • ارسال خاطره

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.