توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

سایت بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

مراسم سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

chamran.aspx

 

مراسم سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، عصر روز سه شنبه، 26 خرداد ماه ،با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری، سهراب صلاحی، رئیس بسیج اساتید کشور و مجتبی بذرافشان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی در محل سالن اجتماعات دانشکده مهندسی  برگزار گردید.


به گزارش خبرنگار فرهنگی دانشگاه و به نقل از خبرگزاری ایکنا، در این مراسم دکتر مجتبی بذرافشان، مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به شهادت دکتر چمران و سالروز بسیج اساتید، بر نقش مؤثر دانشگاه فردوسی در شکل‌گیری بسیج اساتید در کشور، اشاره کرد و اظهار داشت : مقدمات شکل‌گیری بسیج اساتید در سال 75 با پیگیری‌های انجام شده در دانشگاه فردوسی صورت گرفت و علاوه بر دانشگاه فردوسی، خراسان نیز در تحقق این امر مهم دخیل بود.

 

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فردوسی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در پیامی نسبت به تشکیل بسیج اساتید ابراز خرسندی خود را نشان دادند، ابراز کرد: در سال 78 بسیج اساتید دانشگاه فردوسی به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد، این در حالی بود که قبل از آن بسیج اساتید در قالب بسیج دانشجویی به فعالیت می‌پرداخت.


سهراب صلاحی، رئیس بسیج اساتید کشور، دیگر سخنران این مراسم بود و گفت : منازعه امروز به‌عنوان بزرگترین منازعه بین ایران و غرب ماهیت تمدنی دارد زیرا اگر منازعه بر سر مباحث سیاسی، عمق نفوذ و پایگاه‌های استراتژیک بود، شاید قابل حل بود اما منازعه غرب و شرق که توسط اسلام تشدید شده غیرقابل حل است.
وی با بیان اینکه منازعه بین غرب و شرق قبل از اسلام نیز وجود داشته است، اظهار کرد: نگاه غرب به تمدن مادی بوده است در حالی که شرق و اسلام یک نگاه فرامادی نسبت به این موضوع دارند.
رئیس بسیج اساتید کشور یادآور شد: 200 سال غربی‌ها علیه کشورهای شرقی به خصوص جهان اسلام جنگیدند و در بسیاری از این جنگ‌ها با شکست روبه رو شدند که این امر کینه دشمنان از اسلام و ایران را تشدید کرد.

 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران و انتخاب روز بسیج اساتید، عنوان کرد: انتخاب این روز به‌عنوان روز بسیج اساتید بر اساس ذوق و قریحه نبوده بلکه گزینشی فلسفه‌دار است.
وی با تأکید بر اینکه شهید چمران یکی از اساتید بزرگ و مرزبان دینی در کشور محسوب می‌شود، ابراز کرد: این شهید بزرگوار دارای ویژگی‌ها و شاخص‌های بسیاری بود که غیرتمندی وی بین تمام خصوصیات او تبلور بیشتری داشت.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه شهید چمران در همه موقعیت‌های حساس زندگی خود غیرتمندی را سرلوحه عمل قرار داده بود، گفت: شهید چمران در تمام شرایط مختلف زندگی خود در لبنان، آمریکا و حتی زمانی که در دوران جنگ تحمیلی مسئولیتی را برعهده گرفت به ارزش‌های دینی ـ اسلامی پایبند بود.

یادآور می‌شود، در حاشیه این همایش وبگاه بسیج اساتید دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.