توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

سید علی موسوی دره‌ بیدی
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

سید علی موسوی دره‌ بیدی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: ولی‌الله
  • محل شهادت: شلمچه
  • سال تولد: 1345
  • نام عملیات: عمليات كربلاي 4
  • محل تولد: نجف‌آباد
  • تاهل: مجرد
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: الهیات
  • رشته: الهیات

 

زندگي نامه دانشجوی شهيد سيد على موسوى دره بیدی

 

شهيد سيد على موسوى در آبان ماه سال 1345، سالروز ولادت با سعادت حضرت على (ع) در خانواده‏اى روحانى در شهرستان نجف آباد ديده به جهان گشود. از ابتداى كودكى تحت تربيت مادرى با ايمان و پدرى روحانى پرورش يافت و به فراگيرى قرآن و احكام پرداخت. تحصيلات خود را در شهر نجف آباد ادامه داد و در طول اين دوران از شاگردان ممتاز محسوب مى‏شد. از خصوصيات بارز اخلاقى شهيد اين بود كه تهذيب نفس را هيچگاه فراموش نمى‏كرد و همراه با تحصيل علم به تزكيه و تطهير دل همت مى‏گماشت. در كنار درس به فعاليتهاى فرهنگى نيز مشغول بود.

 اوايل پيروزى انقلاب اسلامى در حالى كه بيش از 13 بهار از عمرش نمى‏گذشت، با جذب عده‏اى از همراهان خود در مسجد اميرالمؤمنين (ع) و با تهيه تعدادى كتاب به تأسيس كتابخانه پرداخت. در برگزارى مراسم شهدا با شور و شوق فعاليت مى‏كرد. چندين بار به جهت حسن خلق و برخورد اسلامى از اعضاى نمونه بسيج مدارس شناخته شد و به عنوان بسيجى نمونه معرفى گرديد. در سالهاى 61 و 62 نيز از طريق سپاه به سميرم و منطقه كردستان اعزام شد و از سال 61 به بعد بارها در عملياتهاى مختلف شركت داشت. در ميدان نبرد هر گونه مسؤوليتى را كه در توانش بود به عهده مى‏گرفت. در حريم خانواده فرزندى با ادب براى والدين و راهنمايى امين و مهربان و دلسوز نسبت به برادران و خواهرانش بودو از نصايح دلنشين و انسان سازش مضايقه نمى‏كرد و آنان را به كسب علم و تقوى ترغيب مى‏نمود.

 شهيد على موسوى در سال 63 در كنكور سراسرى در رشته الهيات دانشگاه فردوسى مشهد پذيرفته شد. تهذيب نفس را همراه با تحصيل علم دنبال مى‏كرد. شهيد همواره با وضو بود و با طهارت بر زمين گام مى‏گذاشت. او معتقد بود «عالم محضر خداست و حضور بى طهارت زشت است». در خصوص بيت‏المال بسيار حساس و محتاط بود و از حيف و ميل آن رنج مى‏برد. نظم و انضباط فوق العاده‏اى داشت و هيچ نوع مزاحمت براى كسى به وجود نمى‏آورد و شب كه به خانه مى‏آمد آهسته رفت و آمد مى‏كرد، مبادا كسى از خواب بيدار شود. با مطالعه قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و ديگر كتب اسلامى و با شركت در كلاسهاى ايدئولوژى، علم و معرفت خود را افزون و قلب عطشان خود را از چشمه زلال معارف اسلامى سيراب مى‏نمود و وقتى صحبت از جبهه و جنگ مى‏شد، مى‏گفت: «جهاد يك تكليف شرعى است كه بر همه وظايف ديگر مقدم است». يكى از دوستانش مى‏گفت: «در ايامى كه در شوشتر بوديم روزى به ايشان پيشنهاد كردم فرماندهى يك دسته را به عهده بگيرد. ديدم برافروخته شد. گفتم: چرا حالت دگرگون شد؟ گفت: خواب شهادت خودم را ديده‏ام و احساس مى‏كنم شايد بدنم به دست پدر و مادرم نرسد».

 سرانجام همان گونه كه آرزو داشت در روز 4 دى ماه سال 1365 در عمليات كربلاى 4 در منطقه شلمچه از سنگر جهاد به معراج خون تاخت و پيكر مطهرش دو سال بعد از شهادت با تشييع با شكوه در گلزار شهداى شهرستان نجف آباد به خاك سپرده شد.

 

 

خواندن 700 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 18:48
  • ارسال خاطره
  • دانلود پیوست‌ها
محتوای بیشتر در این بخش: اصغر آروین »

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.