توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

سید حمید میرشمسی
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

سید حمید میرشمسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: سید مرتضی
  • محل شهادت: سرپل ذهاب
  • سال تولد: 1338
  • محل تولد: محمودآباد یزد
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: علوم پایه
  • رشته: فیزیک

 

زندگي نامه دانشجوی شهید سيد حميد ميرشمسى

 

شهيد سيد حميد ميرشمسى در چهارم مهرماه سال 1338 در خانواده‏اى مذهبى در شهرستان يزد به دنيا آمد. در سن چهار سالگى به اتفاق خانواده به تهران نقل مكان نمود و تحصيلاتش را در تهران دنبال كرد و در سال 56  نيز موفّق به اخذ ديپلم گرديد.

 شهيد سيد حميد مير شمسى در سال 56 در كنكور سراسرى شركت نمود و در رشته فيزيك دانشگاه مشهد پذيرفته شد. هنوز يكسالى از ورود ايشان به دانشگاه نگذشته بود كه زمزمه‏هاى شروع انقلاب از شهرها و نقاط مختلف كشور طنين افكن گشت و حميد همراه با ديگر همرزمانش در برپايى تظاهرات در مشهد نقش مهمّى ايفا مى‏نمود، به طورى كه چندين بار مورد سوء ظن ساواك قرار گرفت و پس از پيروزى انقلاب نيز در جهت فعاليّتهاى اسلامى و پاسدارى از دستاوردهاى انقلابى به سپاه پاسداران كه برايش كانون محبت و برابرى و برادرى در جهت خدمت به اسلام بود ملحق شد.

 سيد حميد بسيار مهربان و با ادب بود و همواره بر اين عقيده بود كه اين انقلاب متعلق به مستضعفين است و خود نيز در خدمت به آنان كوشا بود. شهيد سيد حميد همواره به مادرش مى‏گفت: «از اينكه به من ياد دادى كه از آلودگيها و دوستان ناباب گريزان باشم متشكرم.»

 در اوايل سال 1360 سيد حميد به جبهه اعزام شد در حالى كه مى‏توانست در قسمتهاى ديگر سپاه بخصوص كارهاى مكانيكى فعاليت كند، خط مقدم جبهه را ترجيح داد و در جبهه نيز شوق شهادت، او را در زمره فعّالترين برادران پاسدار قرار داد.

 يكى از دوستان حميد در خاطره‏اى نقل مى‏كند كه: " در يكى از مناطق جنگى غرب، تعدادى عراقى را به اسارت گرفتيم كه يكى از آنها زخمى بود و آب مى‏خواست. اتفاقاً آوردن آب از آن محل كار بسيار مشكلى بود، به‏طورى‏كه بايد با قاطر آب را از پاى كوه به بالاى كوه مى‏آورديم. شهيد سيد حميد قمقمه خود را به او داد و خودش نه ساعت تمام بدون آب ماند و در آخر خود آن اسير زخمى را به دوش كشيد و پايين آورد.

 شهيد سيد حميد مير شمسى سر انجام در ماه خرداد سال 60 در هنگام آوردن غذا براى سربازان اسلام در « جبهه سرپل ذهاب» بر اثر اصابت تركش خمپاره مزدوران به مغزش، مجروح شد و به بيمارستان كرمانشاه و بعد به تهران منتقل گرديد و در روز ششم تيرماه سال 1360 به لقاءاللَّه پيوست.

 

 

خواندن 891 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 29 اسفند 1393 ساعت 12:19
  • ارسال خاطره
  • دانلود پیوست‌ها

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.