توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

محمد رضا رضائى شهميرزادى
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

محمد رضا رضائى شهميرزادى

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: حیدر
  • محل شهادت: بستان
  • سال تولد: 1337
  • محل تولد: شهميرزاد سمنان
  • مسئولیت در جبهه: عضو گروه جنگهای نامنظم شهید چمران
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: علوم پایه
  • رشته: زمین شناسی

 

زندگي نامه دانشجوى شهيد محمد رضا رضائى شهميرزادى

 

شهيد محمدرضا رضايى شهميرزادى در سال 1337 در خانواده‏اى مذهبى در شهميرزاد از توابع شهر سمنان به دنيا آمد. دوران تحصيلات ابتدايى را در مدرسه منوچهرى شهميرزاد گذراند و سپس وارد دبيرستان 25 شهريور، در شهر سمنان شد. در دوران تحصيل، دانش‏آموز بسيار خوبى بود و در داخل و خارج منزل كار مى‏كرد. مدتى در بازار تهران مشغول به كار شد تا هم تجربه‏اى در كارهاى مختلف داشته باشد و هم كمك خرج خانواده باشد. وى به حلال و حرام بسيار اهميت مى‏داد. برادر شهيد در اين‏باره مى‏گويد: «زمانى راننده مينى بوس در تهران بودم كه روزى در طى مسير تصادفاً به برادرم برخوردم؛ او را ديدم. كه از محل كار خود در بازار به خانه مى‏رفت. وى را سوار كردم او پس از رسيدن به محل مزبور كرايه مرا پرداخت و پياده شد».

 شهيد از نظر اخلاقى بسيار خوش اخلاق، و معتقد به خدا بود. وى معتقد بود كه هر انسانى جزاى كار بد خويش را در همين دنيا خواهد ديد. ايشان در دوران انقلاب سعى مى‏كرد با مطالعه و تحقيق پيرامون جناحهاى مختلف، مسير درست را انتخاب كند. در طى اين تحقيقات خصوصاً با استفاده از كتابها و سخنرانيهاى شهيد مرتضى مطهرى راه صحيح خويش را كه همان راه امام رحمة اللّه عليه است، يافت و همه را به اين راه دعوت مى‏كرد.

 شهيد رضايى در سال 57 در كنكور سراسرى شركت نمود و در رشته زمين‏شناسى دانشگاه فردوسى مشهد پذيرفته شد. در همان سال با شدت گرفتن مبارزات سياسى عليه طاغوت و تعطيلى دانشگاه، شهيد رضايى در مشهد در مجالس مذهبى و سخنرانيها حضور پيدا مى‏كرد و به انتشار سخنرانيها و پخش اعلاميه‏ها و پوسترهاى امام مى‏پرداخت. پس از پيروزى انقلاب در سال 58 جهت انجام وظيفه شرعى و قانونى در بسيج سپاه پاسداران مشهد نام نويسى كرد.

 پس از شروع جنگ بلافاصله داوطلب حضور در جنگ و جبهه شد و اعتقاد راسخى داشت كه حتماً شهيد خواهد شد. در گروه دكتر چمران نام نويسى كرده و در روز هشتم تير كه مصادف با عيد قربان سال 1360 بود به جبهه‏هاى جنگ حق عليه باطل عازم شد و با گذشت چند ماه در تاريخ 09/09/1360 در «جبهه بستان» به شهادت رسيد.

زمانى كه عازم جبهه بود از تمامى اقوام خداحافظى و طلب رضايت مى‏كرد و مى‏گفت: «من شهيد مى‏شوم مرا حلال كنيد». در طى تماسهايى كه در طى اين دو ماه با تهران داشت فقط خواهان دعا براى شهادت خويش بود. وى همواره علاقه داشت كه در روز عاشورا شهيد شود.

 

 

خواندن 316 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 24 خرداد 1394 ساعت 12:55
  • ارسال خاطره
  • دانلود پیوست‌ها

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.