توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

درباره ما
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

درباره ما


خیلی از ما، سال‌ها پیش به توفیق الهی در عرصه جهاد و شهادت پیشگام شدیم، ولی توفیق یارمان نشد تا به کاروان کربلا بپیوندیم. بعد از آن، جهاد علمی و حرکت به سوی خودکفایی وظیفه‌مان شد و حضور در سنگر علم و دانش را تکلیف خود دانستیم. سال 1377 بود که روح بلند "شهید دکتر مصطفی چمران" یاورمان شد و همایشی به همین نام در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار گردید. شروع خوبی بود و باعث شد بعد از آن هسته‌های اولیه بسیج اساتید در دانشگاه‌های کشور شکل بگیرد. پیر و مرادمان نیز در تایید این حرکت فرمودند:

«از تلاش باارزش شما در ایجاد و تشکیل بسیج استادان خرسند و متشکرم. ان‌شاءالله موفق و مؤید باشید؛ امید است در تحقق رسالت بزرگ امروز دانشگاهیان، سهم وافری داشته باشید. توفیق شما را از خداوند خواستارم.»


همین قوت قلبی شد و دست‌مایه‌ا‌ی برای تلاش بیشتر. پس از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1380 آئین‌نامه تشکیل بسیج اساتید را تصویب کرد و امروز خرسندیم همگام با نسل جوان و پرشور و شعورِ نظام مقدس جمهوری اسلامی لباس بسیجی که یادگار شهداست را به تن داریم. بر این باوریم که همه متدینانی که در چهارچوب نظام، علاقه‌مند برای پیشرفت کشور هستند، بسیجی‌اند و ما وظیفه داریم هر روز دامنه تفکر بسیجی را گسترش دهیم. بر این اساس، خود را به حضور دائم و به‌هنگام و تاثیرگذار در فرصت بی‌نظیر و رودخانه‌ی خروشان فضای مجازی ملزم می‌دانیم. بر این باوریم که تداوم بخشی حرکت علمی پرشتاب کشور، در گروی تقویت بصیرت و پرورش انسان‌های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است. از خدای متعال خواستاریم ما را بسیجی حفظ کند و با بسیجیان روح الله محشور فرماید. دستان شما را برای همکاری به گرمی می‌فشاریم و منتظرتان هستیم.