توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

جلال شادکام تربتی
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

جلال شادکام تربتی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: اسدالله
  • محل شهادت: شلمچه
  • سال تولد: 1343
  • محل تولد: مشهد
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: علوم پایه
  • رشته: فیزیک

 

زندگي نامه دانشجوى شهيد جلال شادكام تربتی

 

 شهيد جلال شادكام در فروردين سال 1343 در شهر مشهد ديده به جهان گشود. دوران تحصيلات ابتدايى و راهنمايى را با جديت كامل و كسب رتبه‏اى عالى پشت سرگذاشت. در سال اول دبيرستان، زمانى كه كم‏كم زمزمه‏هاى اعتراض و تظاهرات مردمى به گوش مى‏رسيد او نيز از جمله شركت كنندگان در تظاهرات بود. شبهاى زمستان سال 57 را با ساير دوستان به كشيك و گشت شبانه مى‏پرداخت و در همين زمان به علت فعاليتهاى شبانه روزى به بيمارى برونشيت مبتلا شد و بعدها به دليل كم توجهى بيمارى سل، دامانش را گرفت و او را مجبور به ترك تحصيل كرد. در اين مدت او دست از فعاليتهاى خود برنداشت و ضمن انجام امور محوله از سوى مسجد، در منزل نيز به ادامه تحصيل مى‏پرداخت و به اين ترتيب موفق به اخذ مدرك ديپلم شد. او در كنكور سراسرى سال 1363 موفقيتى به دست نياورد اما همچنان به تلاش خود ادامه داد و ضمن پرداختن به امور جارى مسجد محل، از هر گونه خدمتى به اسلام و انقلاب دريغ نكرد از جمله فعاليتهاى او، مى‏توان به جريان درگيرى بازار قسطنطنيه و نقش مهمى كه او در شناسايى افراد ناپاك ضد انقلاب داشت اشاره كرد.

 شهيد جلال شادكام كه دلباخته خدمت به اسلام بود با شروع جنگ حضور خود را در جبهه واجب دانست البته شهادت پسر عمويش نقطه عطفى براى شركت او در جبهه بود. بنابراين قبل از آغاز عمليات  والفجر 9 به جبهه رفت و در كنار شهيد كاوه در عمليات مهمى شركت كرد. سال 65 سال موفقيت او در كنكور سراسرى و قبولى در رشته فيزيك كاربردى دانشگاه فردوسى بود، اما هنوز يك ترم را پشت سر نگذاشته بود كه از طريق برادرش از آغاز عمليات كربلاى 4 مطلع گرديد. بدين ترتيب مجدداً عازم منطقه عملياتى شد. برادرش مسعود در همان تاريخ مفقود گرديد. او مى‏گفت: «مفقود شدن برادرم مانعى براى شركت من در عمليات نخواهد بود».

 سرانجام خلوص نيت و دلباختگى او باعث شد تا در عصر روز سه شنبه مورخ 23/10/1365 مصادف با شب وفات حضرت فاطمه (س) مورد اصابت گلوله آرپى‏جى قرار گيرد و به همراه دو همرزم ديگرش به ديدار يار بشتابد.

 

خواندن 599 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 29 اسفند 1393 ساعت 11:58
  • ارسال خاطره
محتوای بیشتر در این بخش: « سیدمحمد جواد سرابی محمد صادقی »

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.