توجه: اطلاعات موجود در این سایت صرفا جنبه آرشیو دارد

علی اصغر (محسن) فرح بخش
امروز :
یکشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۱

header2 Venus

علی اصغر (محسن) فرح بخش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • نام پدر: ابوالفتح
  • محل شهادت: حاج عمران
  • سال تولد: 1343
  • محل تولد: شیراز
  • سمت: دانشجو
  • دانشکده: الهیات
  • مزار: شيراز ـ قطعه شهداى گلستان دارالرحمه
  • رشته: الهیات

 

زندگي نامه دانشجوى شهيد على اصغر (محسن) فرح‏بخش

 

در شامگاه روز 24 مرداد ماه 1343 در خانواده‏اى مؤمن و متعهد به اسلام فرزندى به دنيا آمد كه نام او را على اصغر گذاشتند، البته بعدها او را محسن صدا مى‏كردند. از همان كودكى به واسطه فطرت پاكش كه برگرفته از دامان پاك مادرى با ايمان و پدرى با تقوا بود روح مطهرش با نغمه‏هاى الهى آشنا گرديد.

 تحصيلات ابتدائى را در دبستان شهيد مرادى و دوره راهنمايى را در مدرسه صالح و دوره دبيرستان را در دبيرستان شهيد محمد خدرى طى نمود. پس از اخذ مدرك ديپلم اقتصاد، وارد دانشكده الهيات مشهد شد و در خلال تحصيلات در حوزه علميه نيز به كسب علم و معارف اسلامى مى‏پرداخت. وى در فاصله مدت زمان بين "اخذ مدرك ديپلم تا ورود به دانشگاه" در سنگرمعلمى در مدرسه «بيضاوى» در ناحيه يك آموزش و پرورش به تدريس علوم دينى مشغول بود. در طول تحصيل در انجمن اسلامى مدارس و در نهادهاى انقلاب اسلامى به فعاليت مى‏پرداخت.

وى از نظر اخلاقى بسيار متين و مهربان و از لحاظ علمى در محله زبانزد خاص و عام بود، به گونه‏اى كه اكثر افراد چنانچه با مسأله‏اى مواجه مى‏شدند از راهنمايى‏ها و ارشادهاى وى استفاده كردند، شهيد فرح بخش  در اجتماع و در برخورد با افراد، جنبه‏هاى مختلف را رعايت مى‏كرد و با شركت در جلسات قرآن و نمازهاى جماعت و ديگر جلسات و انجام فرايض دينى خصوصاً واجبات و همچنين مستحبات، خط فكرى خود را مشخص و رابطه خود را با خداى خويش مستحكم مى‏نمود و در همه جريانات و اتفاقات و رويدادهاى مملكتى خط راستين امام را تشخيص مى‏داد و بر مبناى رهنمودهاى امام عزيز گام بر مى‏داشت و در سخن گفتن طبق آيه شريفه " و لاتقف ماليس لك به علم..." هرگز بدون آگاهى لب به سخن باز نمى‏كرد و گفتار دلنشين او پيوسته از اسلام و سخنان گهربار اهل بيت و بزرگان بويژه امام امت نشأت مى‏گرفت.

 در اوج پيروزى انقلاب اسلامى در سال 57 به طور مستمر در راهپيماييهايى كه عليه رژيم سفاك پهلوى برگزار مى‏شد شركت مى‏نمود. پس از پيروزى انقلاب اسلامى ايران، شهيد با سپاه پاسداران و بسيج مستضعفان همكارى مى‏نمود و در موضعگيرى در برابر گروهكهاى ضدانقلاب با پيروى از اصل امر به معروف و نهى از منكر به ارشاد آنها مى‏پرداخت.

 با شروع جنگ تحميلى كه علت آن را سرسپردگى سران رژيم بعثى صهيونيستى عراق به آمريكا و استكبار جهانى مى‏دانست در گروه مقاومت مسجد محل "مسجد سياحتگر" شروع به فعاليت نمود و به  عنوان اسوه‏اى نيكو براى ديگر اعضاى آن گروه، با همراهى ديگر برادران فعال در اين گروه از جمله شهيد «دارعلى، گيتى فروز، افشاريان، برامكه و خورشيد گون» و ساير شهداى اين مسجد آموزشهاى لازم را فرا گرفت و براى اولين بار در اول ارديبهشت ماه سال 1361 به مدت سه ماه عازم جبهه‏هاى نور عليه ظلمت شد و در منطقه كوشك مشغول پيكار با صداميان كافر گرديد. پس از آن در تير ماه سال 1362 از طريق بسيج باز هم به مدت سه ماه در قالب جمعى لشكر 19 فجر به منطقه جنوب اعزام گرديد.

 شهيد فرحبخش چندين بار به جبهه اعزام گرديد و در آخرين اعزام در تيپ ويژه شهداء در منطقه حاج عمران به نبرد دليرانه با دشمن پرداخت و در يك رويارويى قهرمانانه در كوههاى حاج عمران پس از رشادتهاى بسيار در يك مبارزه تنگاتنگ در تاريخ 24/2/1365 به شرف شهادت نايل گشت و پيكر پاك و مطهرشان براى مدتى در كنار صخره‏هاى آن منطقه بجا ماند تا اينكه در تاريخ 3/4/1366 پس از انتقال پيكر اين شهيد عزيز به زادگاهش شيراز در قطعه شهداى گلستان دارالرحمه به خاك سپرده شد.

 

 

خواندن 321 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 19:05
  • ارسال خاطره
  • دانلود پیوست‌ها

ارسال خاطره

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.